Sự trỗi dậy của các trang điện tử thương mại và dịch vụ vận chuyện (logistic) công nghệ đông đảo đã tạo ra xu hướng mới và mang đến nhiều khởi sắc cho ngành giao dịch thương mại. Hành vi tiêu dùng của khách hàng đóng vai trò quan trọng trong việc phân tích và dự báo những xu hướng sẽ bùng nổ trong năm 2018. Nhiều chuyên gia kinh tế đã đưa ra 4 yếu tố chính sẽ chiếm lĩnh ngành giao dịch điện tử trong năm 2018. Vậy các xu hướng thương mại điện tử ngày nay gồm những gì? Hãy cùng Lac Viet Computing read below the article below!
1. Mua sắm qua mạng xã hội bùng nổ
In 2017, statistics showed that there were 46 million users regularly active on social networking sites. The explosion of social networks such as Facebook, Zalo,... has led to the development of interactive e-commerce.
In 2018, transactions through social networks will create a new turning point in online shopping behavior. The combination of e-commerce and social media platforms has increased interactions between sellers and buyers. Accordingly, this trend encourages exchange and sharing between users when experiencing buying and selling transactions on social networks.
It is undeniable that the widespread "coverage" of social networks has contributed positively to the field of commercial advertising with its agility, timeliness and appropriate designs to promote and convey product information. , details, price,...
Bên cạnh đó, livestream vẫn là cách được sử dụng phổ biến nhất khi bán hàng trên mạng xã hội theo xu hướng thương mại điện tử, bởi tính tương cao và ngay tức thời giữa 2 đối tượng mua và bán. Có thể thấy, thương mại mạng xã hội mang lại sự tiện lợi và tính trải nghiệm liên tục cho khách hàng.
2. Xu hướng thương mại điện tử về thanh toán trực tuyến
The smartphone has become an indispensable item for everyone in modern society because of its agility and convenience.
Realizing this behavior, many direct payment services have been continuously launched to meet consumer needs.
Currently, Vietnam has more than 34 million smartphone users (data from Facebook and Tencent). Of these, 29% of shoppers make online transactions via mobile platforms (According to Global web Index, 2017). Therefore, the trend of e-commerce on mobile platforms is inevitable.
Accordingly, mobile payment solutions will become a new playground in 2018. Cash is no longer the goal of big names in the e-commerce field. Targeting the emerging e-commerce market, two prominent names such as Alipay and Apple have made many acquisitions to develop mobile payments.
Besides, technology "giants" in Vietnam cannot miss the opportunity in this emerging trend. Therefore, mobile payment solutions are predicted to dominate the market in 2018.
Lac Viet Information Technology Joint Stock Company's AccNetERP software has also promptly supported these urgent needs thanks to specialized management in finance - accounting and retail management, helping many retail businesses manage Barcodes of supplies, allowing connection of barcode readers to create retail invoices. The software automatically connects to create inventory reports, sales analysis and other financial reports.
3. Xu hướng thương mại điện tử về giá cả/marketing thu hút khách hàng
Mr. Tran Tuan Anh - CEO of Shopee Vietnam said: E-commerce is a fast-growing industry because consumer behavior changes every day. One day, customers may choose to shop on your platform, but the next day they will choose another, more suitable address. Therefore, the core point for development is to actively listen to user behavior.
According to this CEO, e-commerce will continue to boom this year. In particular, price will still be the "trump card" for online sales platforms to attract buyers.
“2018 will be the time of e-commerce when people are almost very familiar with online shopping. Price is still an important factor that attracts users to buy online. In addition, product and service quality is also an increasingly important need. Of course, as more consumers know about e-commerce, the brand, service, technology platform, and added services such as shipping, payment, and after-sales service will have to be more perfect. ", Mr. Tuan Anh commented.
Các chiến lược tiếp thị người ảnh hưởng theo xu hướng thương mại điện tử lần lượt ra đời và trở thành xu hướng. Đây được xem là chiêu thức hiệu quả để xây dựng thương hiệu, đặc biệt là trong ngành hàng liên quan đến chăm sóc sắc đẹp, ẩm thực và sản phẩm cho mẹ và bé.
After-sales care is also one of the services that AccNetERP accounting software is interested in. In addition to supporting strategy development and managing marketing campaigns, customer care and feedback control about products and services are also packaged, convenient for continuous control between management stages. sales manager.
4. Xu hướng thương mại điện tử về công nghệ logistics
Logistics and supply chain are considered the foundation for the sustainable development of e-commerce. Reality has proven that the complexity in inventory management and order fulfillment has caused many online sellers to encounter difficulties. The faster the growth rate of e-commerce, the more fierce the logistics war is than ever. Therefore, many third-party logistics services have been born to apply technology to the supply chain management and logistics and warehousing processes, improving the business efficiency of enterprises.
Thị trường dịch vụ vận chuyển theo xu hướng thương mại điện tử, cụ thể là giao hàng nhanh phát triển chóng mặt. Bên cạnh nhiều “lão làng” như Viettel Post, EMS,…sự xuất hiện của nhiều “tân binh” như Giaohangnhanh, giaohangtietkiem, DHL…làm cho thị trường này càng thêm sôi nổi.
Xu hướng thương mại điện tử đang mở ra những cơ hội to lớn cho doanh nghiệp trong việc tiếp cận thị trường toàn cầu, tối ưu hóa quy trình bán hàng, nâng cao trải nghiệm khách hàng. Sự phát triển không ngừng của công nghệ, thay đổi trong hành vi tiêu dùng đang thúc đẩy thương mại điện tử trở thành một phần không thể thiếu của nền kinh tế hiện đại. Hy vọng rằng bài viết đã giúp bạn hiểu rõ hơn về các xu hướng thương mại điện tử và cách thức để nắm bắt cơ hội trong môi trường kinh doanh trực tuyến ngày nay.
AccnetERP software was born as a solution to help warehouse management be more comprehensive and connected, helping businesses manage import - export - inventory by type, group and detail of each material and goods in the warehouse. warehouse. Many special features and utilities, suitable for warehouse management characteristics of businesses in all fields such as: Tracking goods, controlling inventory according to norms, setting inventory levels, making a list of items obsolete goods... so that businesses have policies to release inventory and goods that are about to expire.
Contact Lac Viet Informatics Joint Stock Company to own AccNetERP financial and accounting software:
CONTACT INFORMATION
- THE COMPANY SHARES INFORMATION, LAC VIET
- 🏢 Headquarters: 23 Nguyen Thi huynh, Ward 8, Phu Nhuan District, ho chi minh CITY.CITY
- ☎️ Hotline: 0901 555 063 | (+84.28) 3842 3333
- 📧 Email: info@lacviet.com.vn
- 🌐 Website: https://lacviet.vn/